Contact

Neem contact met ons op.

Openingstijden app

Maandag tot en met donderdag: 09.30 tot 21.30
Vrijdag en zaterdag: 12:00 tot 15:00
Zondag: 12.00 tot 21.00

Bezoekadres

Lopendediep 5
9712 NV
Groningen

KvK: 66929237
BTW: NL8567.56.623.B01
IBAN: NL93 ABNA 0483 1544 31

Mr. Chadd

De beste bijles thuis en online

Bijles & Online Huiswerkhulp

Haalt jouw kind veel onvoldoendes? Wordt een specifiek vak niet begrepen? Of is er een grote kans op zittenblijven? Dit zijn problemen waar jij je vast een hoop zorgen om maakt. Veel ouders in Nederland ervaren hetzelfde. Mr. Chadd bijles is dé totaaloplossing die de stress helpt wegnemen.

 

Op deze pagina vind je:

Bijles populairder dan ooit

Voor veel scholieren is bijles een vast onderdeel geworden van het dagelijks onderwijs. Je ziet dit duidelijk terug in de bijles statistieken van Amsterdam en andere grote steden. In Amsterdam en Utrecht laten gemiddeld twintig van de honderd leerlingen zich bijspijkeren met bijles, huiswerkbegeleiding en examentraining. In Rotterdam zijn dit gemiddeld zeventien van de honderd. De stijging in de behoefte aan bijles gaat hand in hand met de groeiende prestatiedruk in het onderwijs. Een gemiddelde leraar geeft les aan een klas van ongeveer 30 leerlingen die allemaal individuele aandacht nodig hebben. Daarom geven ouders steeds meer uit aan bijles, huiswerkbegeleiding en examentraining om hun kind een zo hoog mogelijk onderwijsniveau te laten volgen en het kind een optimale voorbereiding voor de toekomst te bieden. Hierdoor is de vraag naar kwalitatief goede bijles, in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam, meer dan verdubbeld in de laatste vijf jaar. De leeftijd van de kinderen die bijgespijkerd worden daalt ook. Bijles in Den Haag begint bijvoorbeeld in veel gevallen al vanaf groep 3, als kinderen zes jaar oud zijn.

Wil jij moderne bijles aan huis en online?

Wij hebben een uniek concept ontwikkeld om jouw schoolprestaties te verbeteren. Tegen een voordelig tarief komt een bijlesdocent bij jou thuis langs om je te helpen. Zo heb je wekelijks bijles van een professional.

Terwijl je wacht op je match met onze bijlesdocent krijg je meteen toegang tot de Mr. Chadd app. Deze kan je gebruiken om overal en altijd vragen over je huiswerk te stellen. Mr. Chadd biedt on-demand ondersteuning door professionele bijlescoaches die alle vragen via onze app beantwoorden. Binnen 10 seconden krijg jij antwoord op al jouw vragen, ongeacht je niveau, het vak en je methode.

Hoe ouders Mr. Chadd ervaren

”De klassen worden steeds groter, er is minder aandacht voor de individuele leerling, maar de eisen van vervolgopleidingen gaan omhoog. Dit was dé aanleiding om te starten met Mr. Chadd.”
”De klassen worden steeds groter, er is minder aandacht voor de individuele leerling, maar de eisen van vervolgopleidingen gaan omhoog. Dit was dé aanleiding om te starten met Mr. Chadd.”

– Kim van der Esch, onderwijskundige

Een perfecte match: online ondersteuning en een bijlesdocent die wekelijks langskomt.

Mr. Chadd bijles voor alle vakken tegen een voordelig tarief

Voor ieder leerjaar en niveau leveren wij intensieve hulp voor alle reguliere middelbare school vakken. De kosten voor één uur bijles aan huis bedragen €25,-. Een blok van 2 uur kost €45,-. Het tarief van de app is €21,95 per maand. Je kan vragen stellen via de app van maandag tot en met donderdag van 09.30 tot 21.30 uur, vrijdag en zaterdag van 12:00 – 15:00 en op zondag is Mr. Chadd van 12:00 tot 21:00 bereikbaar.

1. Direct de beste hulp

Stap één is het afsluiten van een Mr. Chadd app-abonnement. Direct na het aanschaffen van het app-abonnement kan jouw kind met al zijn vragen bij ons terecht. Het probleem wordt dus meteen aangepakt, waardoor verdere achterstand voorkomen wordt. Hij kan vragen stellen voor ieder vak, dus ook als hij een lastige opgave voor een ander vak heeft helpen onze coaches hem direct. Tijdens schooltijd, ’s avonds of in het weekend. Geen stress, wél goede uitleg.

2. Analyseren van de bijlesbehoefte

De eerste twee weken gebruikt jouw kind onze app om niet nog verder achteruit te gaan voor het vak waar hij bij vastloopt. Ondertussen analyseren onze onderwijskundigen wat de problemen van jouw kind zijn. Zij kijken hoe het beste invulling kan worden gegeven aan de bijles. Of dit nu het wegwerken van achterstanden is, het versterken van het zelfvertrouwen of het ervoor zorgen dat hij toch nog overgaat; wij helpen jouw kind verder. Na deze analyse nemen wij persoonlijk contact op om ons plan van aanpak door te spreken.

3. De beste bijlescoach bij jou thuis

Binnen deze twee weken is vastgesteld welke coach jouw kind het beste kan helpen en hoe hij dit gaat aanpakken. Vandaag een vraag, maar geen bijles gepland? Dan helpen onze andere coaches jouw kind via onze app. Er is dus altijd iemand beschikbaar om jouw kind te helpen. Dit maakt Mr. Chadd uniek. De fysieke bijles vindt thuis plaats en de frequentie hiervan wordt samen met jou vastgesteld. Maandelijks wordt deze hulp geëvalueerd en besproken.

Try-out

€125,-*

*Incl. 30 minuten reistijd van de coach

  • 5 Lessen
    (1 les duurt 60 minuten)

  • Ieder vak, ieder leerniveau

  • Thuis, op school of in de bibliotheek

  • Onbeperkt vragen stellen via de Mr. Chadd app (+21,95 euro per maand)

Back on track

€235,-*

*Incl. 30 minuten reistijd van de coach

  • 10 Lessen
    (1 les duurt 60 minuten)

  • Ieder vak, ieder leerniveau

  • Thuis, op school of in de bibliotheek

  • Onbeperkt vragen stellen via de Mr. Chadd app (+21,95 euro per maand)

Werk aan de winkel

€450,-*

*Incl. 30 minuten reistijd van de coach

  • 20 Lessen
    (1 les duurt 60 minuten)

  • Ieder vak, ieder leerniveau

  • Thuis, op school of in de bibliotheek

  • Onbeperkt vragen stellen via de Mr. Chadd app (+21,95 euro per maand)

Examenstress

€550,-*

*Incl. 30 minuten reistijd van de coach

  • 30 Lessen
    (1 les duurt 60 minuten)

  • Ieder vak, ieder leerniveau

  • Thuis, op school of in de bibliotheek

  • Onbeperkt vragen stellen via de Mr. Chadd app (+21,95 euro per maand)

Vul je gegevens in voor een intakegesprek

  • Leerniveau
  • Leerjaar
  • Pakketkeuze

Door op de knop hieronder te klikken, sturen wij je door naar de betaalomgeving van het Mr. Chadd app-abonnement. We bieden onze bijles aan huis alleen aan als pakket in combinatie met het het app-abonnement is een vereiste om de bijles van Mr. Chadd thuis te ontvangen. Jouw kind kan na aanschaf van het abonnement direct vragen stellen via onze app. Wij bellen je zo spoedig mogelijk voor het bijles-intakegesprek.

Wie zijn onze bijlesdocenten?

Voor Mr. Chadd is het belangrijk om iedereen zo goed mogelijk te kunnen helpen met kwalitatief goede en deskundige bijles. Het bieden van de beste bijles begint al bij het werving- en selectieproces van onze coaches. Dit zijn altijd universitaire studenten. Zij staan qua belevingswereld nog dichtbij jouw kind en kennen de stof als geen ander. Zij studeren verder in het vakgebied waarvoor zij hulp bieden. Zo kunnen zij ook verdieping bieden als jouw zoon of dochter daar behoefte aan heeft.

Onze coaches worden niet zomaar coach. Zij leggen eerst een assessment af waarbij hun competentie in het schoolvak, manier van uitleggen en pedagogische vaardigheden worden getoetst. Vervolgens ontvangen zij feedback en begeleiding zodat zij er honderd procent klaar voor zijn om de beste uitleg te kunnen geven.

Naast deze screening aan de poort zijn er altijd monitors aan het werk die de kwaliteit van iedere chat live controleren. Dit zijn onderwijskundigen en zij kijken continu mee of de coaches alle vragen zo goed mogelijk beantwoorden. Voor fysieke bijles is er natuurlijk geen monitor. Daarom evalueren wij maandelijks met jou als ouder om te garanderen dat wij jouw kind zo goed mogelijk helpen. Zo leveren wij altijd de beste hulp, of dat nou bij u thuis is of via onze app.

Het gaat om jouw ontwikkeling: waarom zitten blijven als dat niet hoeft?

Hoewel er sprake is van een toenemende prestatiedruk in het onderwijs, hebben we ook te maken met veel achterstand en zittenblijven. Bijna de helft van alle leerlingen in Groningen, Almere en Eindhoven blijft minimaal 1 keer zitten op de lagere of middelbare school. Nederland als geheel staat internationaal gezien al jaren aan de top op het gebied van zittenblijven. Er is vanuit de onderwijswetenschap, overheid en scholen veel kritiek op het zittenblijven omdat een leerling vaak met relatief weinig inhaalwerk (lees; bijles) toch over zou kunnen gaan. “Als je niet goed bent in één of twee vakken, is het beter om daarin bijgeschoold te worden in plaats van alle vakken opnieuw te moeten doen”, aldus een woordvoerder van CNV Onderwijs. Zittenblijven heeft in veel situaties ook een enorme impact op het zelfvertrouwen van een leerling. Een zwakke leerling ontwikkelt zich beter als hij door mag naar het volgende jaar dan wanneer hij moet blijven zitten (Luyten, 2018). Daarnaast kost ‘zittenblijven’ de maatschappij jaarlijks een half miljard euro. Vaak is een eindsprint door middel van bijles meer dan mogelijk.

‘Door Mr. Chadd kan ik mij beter richten op de pedagogische relatie met mijn leerlingen.’
– Gerwin Beishuizen
Docent Noorderpoort

“Zijn er nog vragen? Nee? Laten we dan maar beginnen!”

Docenten op de basisschool en het voortgezet onderwijs hebben het druk en de klassen worden steeds groter. Het is daarom ook niet gek dat er steeds minder stil gestaan wordt bij de kinderen en scholieren die net even wat langzamer werken, geen vragen stellen, of dat gewoonweg in zo’n overvolle klas niet durven. Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van het hebben van een onderzoekende houding. Dit is een vaardigheid die tijdens de gehele schoolloopbaan centraal staat. Het durven stellen van vragen en het aangeven als je iets niet begrijpt is echter voor veel leerlingen erg lastig.

Zonder vragen te stellen kun je eigenlijk niet echt verder: je kunt wel dingen nadoen en proberen, maar een vraag stellen maakt dat je kwetsbaar ben. Het betekent ook dat je moet durven kijken naar wat je nog niet weet of kan. Daarbij blijkt in de praktijk dat scholieren door tijdgebrek alleen nog maar ‘procedurele’ vragen stellen (Is dit het goede antwoord? Wat moeten we voor de toets kennen? Wanneer moet het huiswerk af zijn?). Eigenlijk zijn dit vragen die aan het begin of eind van een les kort besproken dienen te worden, of gewoonweg al lang duidelijk hadden moeten zijn. Hierdoor ontstaat tijdtekort voor inhoudelijke vragen.

De drie voornaamste knelpunten voor een scholier om vragen te stellen zijn:

  • De stof is te complex geworden waardoor een vraag stellen zelfs al te moeilijk blijkt te zijn.

  • Veel scholieren zijn verlegen, of bang om een ‘domme vraag’ te stellen.

  • Door de werkdruk is er gewoonweg geen moment en ruimte om klassikaal vragen te stellen waardoor de scholier opgeeft.

Bijles helpt scholieren die slecht in staat zijn klassikaal vragen te stellen snel verder. Wanneer een leerling de stof niet goed genoeg heeft begrepen om tot een vraag te komen of omdat het tempo te hoog ligt, kan er tijdens een bijles op een rustige en veilige manier toch de juiste vraag gesteld worden om verder te komen in de stof.

Sommige vakken vragen vaker om bijles dan andere

De meeste scholieren hebben bijles nodig in Wiskunde, maar ook Engels, Nederlands en Economie zijn vakken waar vaak hulp voor wordt ingeschakeld. Komt dit omdat Wiskunde zo moeilijk is of zijn er ook andere redenen? Eén ding is zeker: door het enorme tekort aan wiskundeleraren staan er steeds vaker onbevoegden voor de klas. Eén op de vijf wiskundeleraren op middelbare scholen heeft niet de juiste kwalificatie. “Veel wiskundeleraren gaan op dit moment met pensioen”, zegt Swier Gars (2017) van de NVVW (Vereniging van Wiskundedocenten). “Er moeten vervangers komen, maar die zijn niet te vinden omdat er te weinig nieuwe leraren worden opgeleid. Daardoor staan er nu veel onbevoegde of onderbevoegde wiskundeleraren voor de klas.” Het is daarom ook begrijpelijk dat als het onderwijs in Wiskunde faalt, er gezocht wordt naar een alternatief. Je ziet dan ook dat maar een paar uur wiskunde bijles per week ervoor zorgt dat de resultaten verbeteren.

Meest gestelde vragen over bijles:

Wat is bijles?

Bijles is een term die iedereen wel kent en voorbij heeft zien komen. Echter is er nogal veel onduidelijkheid en verwarring over wat het precies inhoud en wat iemand er precies aan heeft.

Allereerst de term zelf. Bijles is een les die je naast je reguliere schoollessen volgt. Het wordt over het algemeen buiten school om aangeboden, door ervaren en deskundige bijlesdocenten. Bijles is primair om tekorten, knelpunten en achterstanden op te lossen en weg te werken. Bijles is vaak tijdelijk en vakgebonden, aangezien je in sommige vakken minder goed bent en alleen daarvoor extra hulp nodig hebt.

Er zijn verschillende vormen van ondersteuning zoals individuele bijles aan huis, examentraining en, het meer moderne, online bijles. Ook komen diverse combinaties van deze vormen voor.

Een bijlesdocent beantwoordt de vragen en helpt bij knelpunten die naar boven komen tijdens het leren van een specifiek vak. Snap je een vraag niet, dan geeft je bijlesdocent je niet alleen het antwoord, maar legt je ook uit hoe je de volgende keer zelf tot dit antwoord kan komen.

Wat is het verschil tussen bijles en huiswerkbegeleiding?

Bijles is voor scholieren die de stof van één of meerdere vakken niet onder de knie hebben of achterstanden hebben opgelopen, waardoor er extra tijd en aandacht nodig is. Huiswerkbegeleiding is voor scholieren die hulp nodig hebben met structuur en het plannen van het huiswerk of problemen hebben met ‘leren’ in het algemeen.

Vindt er altijd een intakegesprek plaats?

Wij vinden het belangrijk dat we elke leerling goed leren kennen. Daarom stellen we een persoonlijk plan van aanpak op voorafgaand aan de begeleiding. Dit betekent dat aan het begin van de bijles een intake plaatsvindt met de leerling en ouders. Tijdens de eerste bijles wordt er met de leerling een plan van aanpak opgesteld. Ouders mogen hier bij zijn, maar dit is niet verplicht.

Hoe blijf ik op de hoogte van de voortgang van mijn kind?

De Mr. Chadd app heeft een eigen online volgsysteem. Hier kunnen ouders 24/7 de vragen en vorderingen van hun zoon of dochter bekijken. Daarnaast stuurt de bijlesdocent maandelijks een verslag per mail. Na elke periode vindt er een evaluatie plaats.

Wat is het verschil tussen bijles en online bijles?

Bijlessen (online en gewoon) zijn altijd één op één waarbij inhoudelijk ingegaan wordt op een specifiek vak. Mr. Chadd Bijles vindt plaats bij jouw thuis, op school of in de bibliotheek bij jouw in de buurt. Online bijles is gemakkelijk via de app op je telefoon beschikbaar en kan dus overal gebruikt worden.

Mr. Chadd online bijles is net zo effectief als gewone bijles maar heeft een aantal unieke features zoals meer gemak, flexibiliteit, lagere kosten en een veilige ontspannen omgeving voor de scholier. Onze ervaring is dat scholieren die eerst gewone bijles hebben gehad en daarna overstappen naar online bijles het minstens zo effectief vinden, maar de extra features toch wel heel erg fijn vinden.

Kan ik van bijles docent wisselen als ik niet tevreden ben?

Ja, dat kan. Als je om welke reden dan ook een andere bijlesdocent wenst dan kan je dit aangeven en regelt Mr. Chadd indien gewenst een andere bijlesdocent. Neem direct contact met Mr. Chadd op, zodat wij gelijk voor je op zoek kunnen gaan naar een nieuwe bijlesgever. Met alle informatie, wensen en voorkeuren die tijdens de online inschrijving worden opgegeven en met onze ervaring zoeken wij een bijlesgever. Wij proberen dus altijd samen met je een perfecte koppeling te maken.

Geeft de bijlesdocent mijn kind gewoon de antwoorden?

Mr. Chadd docenten geven niet zomaar de antwoorden maar werken vanuit de filosofie dat het juist om leren begrijpen gaat. De scholieren leren hierdoor om zelfredzaam om te gaan met de opdrachten en begrip in het vak te ontwikkelen. Mr. Chadd is geen antwoorden service.

Hoe zorgt Mr. Chadd dat bijles aansluit bij de wensen van de leerling?

Ieder kind is uniek en heeft een andere leerstijl. Onze coaches weten binnen een mum van tijd, na enkele minuten chatten, met welk type leerling ze te maken hebben en welke manier van leren hier het beste op aansluit. Vanuit hier begint de coach de persoonlijke begeleiding.

Mijn kind heeft dyslexie. Hoe gaat Mr. Chadd daar mee om?

De CEO van Mr. Chadd, Kim van der Esch heeft een achtergrond als onderwijskundige en dyslexie-adviseur. Het toegankelijk houden van onze dienst voor alle gebruikers, inclusief dyslectici is dus altijd ene prioriteit geweest. De coaches van Mr. Chadd worden constant begeleid in het persoonlijk benaderen van iedere leerling. Als een leerling aangeeft last van dyslexie te hebben, houden de coaches daar natuurlijk rekening mee. Leerlingen kunnen foto’s maken van vragen zodat het schrijven geen drempel hoeft te zijn om vragen te stellen. Het is daarnaast, zowel voor de coach als de leerling mogelijk om spraakberichten achter te laten.

Mijn kind heeft dyscalculie. Hoe gaat Mr. Chadd daar mee om?

De coaches van Mr. Chadd zijn geoefend in het persoonlijk benaderen van iedere unieke leerling. Als een leerling aangeeft last te hebben van dyscalculie, kan de coach zijn uitleg daarop aanpassen. De functie om spraakberichten en foto’s te sturen in chats geeft eveneens de optie voor andere manieren om uit te leggen die meer aansluiten bij de leerbehoeftes van een leerling met dyscalculie.

Mijn kind heeft problemen met het lezen van veel tekst. Wat kan bijles van Mr. Chadd hierin betekenen?

Wanneer een leerling aangeeft moeite te hebben met lezen van veel tekst, zal de coach aanraden een samenvatting te maken. Omdat zij echter begrijpen dat iedere leerling een andere leerstijl heeft en het maken van een samenvatting lastig kan zijn, zal de coach aanbieden samen een begin te maken. Aan de hand van deze ervaring kan de coach bijvoorbeeld ook aanraden een mindmap te maken bij visueel ingestelde leerlingen.

Mijn kind vindt het lastig om te automatiseren. Op welke manier kan bijles van Mr. Chadd hierbij helpen?

Automatiseringsproblemen zijn lastig om op te lossen, omdat het een intern proces in de leerling betreft: het aanleren van bepaalde stappen die continu herhaald kunnen worden. Door middel van het delen van eigen ervaringen met bijvoorbeeld het leren van grote hoeveelheden woordjes voor toetsen, geven de coaches tips die de leerling kan gebruiken. Uiteindelijk moet de leerling vanuit deze tips een eigen manier van leren vormen die het beste bij hem/haar past.

Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Mr. Chadd online bijles?

Het enige dat je nodig hebt om te kunnen beginnen is een smartphone, of computer, met toegang tot het internet.

Hoe waarborgt Mr. Chadd online veiligheid?

Jouw online veiligheid heeft een hoge prioriteit. Onze website is ontwikkeld met veel aandacht voor deze prioriteit en we hebben vele beveiligingen opgesteld om anonimiteit, veiligheid en privacy te kunnen waarborgen, zodat scholieren en bijlesdocenten altijd in een veilige omgeving kunnen werken.







Beste huiswerkhulp 2017
Meer informatie? — Bel me terug

Wil je meer informatie? Laat Timo jou gratis terugbellen.

Wil je meer informatie? Laat Timo jou gratis terugbellen.

Velden met een * zijn verplicht
icon-external-link cancel close check cog graduate navigatedown icon-info icon-phone icon-mail icon-chat icon-facebook icon-instagram icon-twitter icon-youtube icon-play icon-eye whatsapp