fbpx

Contact

Neem contact met ons op.

Openingstijden app

Maandag tot en met donderdag: 8:30 tot 22:00 uur
Vrijdag: 8:30 tot 16:00 uur
Zaterdag: 10:00 tot 16:00 uur
Zondag: 10:00 tot 22:00 uur

Bezoekadres

Lopendediep 5
9712 NV
Groningen

KvK: 66929237
BTW: NL8567.56.623.B01
IBAN: NL93 ABNA 0483 1544 31

Nationaal Programma Onderwijs

Het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) is een investeringsprogramma van de overheid om de komende tweeënhalf jaar bij te dragen aan het herstel en de ontwikkeling van het Nederlandse onderwijs, van basisschool tot universiteit. Met extra financiële middelen krijgen scholen de mogelijkheid om de negatieve gevolgen van corona teniet te doen, hun leerlingen bij te spijkeren en weer vooruit te helpen.

Veel geld brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. Van scholen wordt verwacht een schoolscan te maken, met daarin een probleem- en behoefteanalyse om inzicht te krijgen in de hiaten in kennis, vaardigheden en sociaal-emotionele ontwikkeling, waarna interventies en hulpmiddelen in een plan op een rij gezet worden. Hiervoor heeft het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een menukaart met verschillende wetenschappelijk onderbouwde interventies opgesteld.

Mr. Chadd overal op te gebruiken
Mr. Chadd is te gebruiken via pc, smartphone en/of tablet

Duurzaam aan de slag met Mr. Chadd

Mr. Chadd is een bewezen effectieve interventie die binnen de menukaart van het ministerie valt. Wij willen niet alleen een bijdrage leveren voor de uitdagingen van het onderwijs op de korte termijn maar zijn gericht op een duurzame samenwerking met scholen met het oog op de uitdagingen die het onderwijs heeft op de lange termijn.

De inzet van de Mr. Chadd app als onderwijsassistent voor, tijdens en na schooltijd geeft leerlingen de mogelijkheid om on demand, op ieder moment van de dag, vragen over hun huiswerk of leerstof te stellen. Zij worden geholpen door gescreende vakexperts en kunnen vaak na enkele minuten weer verder. Daardoor staan leerlingen niet stil in hun leerproces, houden ze de motivatie om te leren vast en verhogen we hun effectieve leertijd.

Voor de docent biedt dit meer mogelijkheden tot differentiatie en focus. Leerlingen met korte vragen kunnen via de app geholpen worden, waardoor meer tijd overblijft voor de docent om in de les aan de slag te gaan met leerlingen met een grotere hulpbehoefte. Daarnaast biedt Mr. Chadd via het schoolportaal docenten de mogelijkheid om op klassenniveau op de hoogte te blijven van de gestelde vragen, zodat duidelijk is welke onderwerpen eventueel extra aandacht in de klas verdienen.

Daarmee sluit Mr. Chadd naadloos aan bij de menukaart en het Nationaal Programma Onderwijs. Het biedt op directe en indirecte wijze de mogelijkheid tot het effectief inzetten van onderwijs om kennis en vaardigheden bij te spijkeren, terwijl het tegelijkertijd het zelfregulerend leren stimuleert en de werkdruk van docenten verlaagt.

Als digitale onderwijsassistent zorgt Mr. Chadd voor een blijvende, positieve impact op het onderwijs, die ook na de 2,5 jaar van het Nationaal Programma de docent ontzorgt en verbeterde prestaties oplevert.

"Verschillende docenten zetten Mr. Chadd in als digitale onderwijsassistent wanneer en meerdere vragen zijn over een bepaald onderwerp."

Albert Vlaardingerbroek
Directeur bestuursdienst Noorderpoort
Albert vlaardingebroek

De kansen van Mr. Chadd voor uw leerlingen

Interventies NPO  Wat biedt Mr. Chadd?
A. Meer onderwijs (binnen of buiten reguliere schooltijden) om bij groepen leerlingen kennis en vaardigheden bij te spijkeren
  • Zomer- en lentescholen (in samenwerking met BMC)
  • Groepen leerlingen kunnen samenwerken en vragen aan de coaches van Mr. Chadd stellen

B. Effectievere inzet van onderwijs om kennis en vaardigheden bij te spijkeren

  • Individuele begeleiding van een vakinhoudelijk expert
  • Coaches zijn getraind om juist ook plan- en studievaardigheden te behandelen met de leerlingen

C. Sociaal-emotionele en fysieke ontwikkeling van leerlingen

  •  Doordat leerlingen altijd het gevoel hebben dat ze bij iemand terecht kunnen en dat geen enkele vraag vreemd is om te stellen, groeit hun gevoel van zelfvertrouwen en autonomie. Dit zal ten goede komen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen

D. Ontwikkeling van de executieve functies van leerlingen

  •  Stimulering van zelfregulerend leren door huiswerkhulp on demand aan te bieden via de app
  • Door middel van interactie met een coach leer je samen naar oplossingen te zoeken voor een probleem

E. (Extra) inzet van personeel en ondersteuning

  •  Ondersteuning als digitale onderwijsassistent in het klaslokaal
  • Input leveren voor klassikale aandachtspunten
  • Docenten zijn minder tijd kwijt zullen aan hun lesvoorbereidingen, omdat zij door het schoolportaal inzicht krijgen in de vraag- en dus leerbehoefte van de leerlingen

F. Faciliteiten en randvoorwaarden

  •  De Mr. Chadd app wordt ingezet als digitaal leermiddel om de leerprestaties te bevorderen.

Nieuwsgierig?
Wij bieden u graag de mogelijkheid tot een persoonlijk en geheel vrijblijvend gesprek over de kansen van Mr. Chadd voor uw school. Laat uw gegevens via het onderstaande formulier achter en wij nemen dezelfde dag nog contact met u op.

icon-external-link cancel close check cog graduate navigatedown icon-info icon-phone icon-mail icon-chat icon-facebook icon-instagram icon-twitter icon-youtube icon-play icon-eye whatsapp