Contact

Neem contact met ons op.

Openingstijden app

Maandag tot en met donderdag: 09.30 tot 21.30
Vrijdag en zaterdag: 12:00 tot 15:00
Zondag: 12.00 tot 21.00

Bezoekadres

Lopendediep 5
9712 NV
Groningen

KvK: 66929237
BTW: NL8567.56.623.B01
IBAN: NL93 ABNA 0483 1544 31

De Moderne Studenten: Technologie in het onderwijs

  • Voor ouders
  • Online huiswerkbegeleiding een goed idee?
2

De Moderne Studenten: Technologie in het onderwijs

Hoe online technologie zich door de maatschappij beweegt en ontwikkeld is vaak een moeilijk te
voorspellen gegeven. Echter kent de geschiedenis van digitale technologie in het onderwijs een aantal duidelijke trends. Ten eerste valt op dat de introductie van nieuwe technologie in het reguliere onderwijs niet zo snel gaat als men wil en hoopt. Vaak is de technologie niet klaar voor gebruik in de praktijk waardoor het effect van dan ook minder dramatisch is dan verwacht.

Ten tweede, wat opvalt is dat de introductie van nieuwe technologie over het algemeen niet voortkomt uit een vraag van gebruikers, zoals docenten, leerlingen, ouders of scholen maar komt vanuit politici, bestuurders en technologiebedrijven.

Mr. Chadd is anders. Het idee voor een ‘next generation’ online huiswerkhulp is ontstaan uit de behoefte van de leerlingen en ouders en de gebreken van scholen en docenten. Het ondersteunen van ouders, leraren en scholen vanuit een goede connectie met de behoefte van de moderne leerling staat centraal. Maar hoe gaat de digitale toekomst eruit zien?

Droomscenario

In het beste geval verwachten we op korte termijn veranderingen in de manier waarop we leren, wat we leren, wanneer we leren en waar we leren. De vorderingen zullen bestaan uit het ontwikkelen van persoonlijke digitale assistenten die ons langdurig begeleiden en helpen leren.

Duurzaamheid en snelheid zorgt voor het verdwijnen van papieren lesmateriaal en boeken. Daarnaast zal data-analyse het mogelijk maken om persoonlijke data zoals ons slaapritme, dieet en leven te implementeren in het onderwijs.

Doemscenario

Er zijn natuurlijk doemscenario’s mogelijk waarvan de grootste is dat de technologie gaat leiden tot onpersoonlijk en niet-sociaal onderwijs, een te grote afhankelijkheid van technologie, het verlies van basisvaardigheden en onderwijstechnologie die mensen buiten sluit.

Wat betekent Mr. Chadd in de nieuwe digitale wereld?

Mr. Chadd pleit ervoor om de mens niet als machine te behandelen. De technologie moet de brug zijn tot een diepere en efficiëntere connectie tussen ouders, docenten, scholen en leerlingen van alle niveaus. Mr. Chadd is geen vervangende, maar een complementaire technologie die samenwerking met het onderwijs van nu stimuleert. Daarnaast is het nu meteen te implementeren, zonder torenhoge kosten voor ouders en het reguliere onderwijs. Mr. Chadd zal het mogelijk maken om voor iedereen die er behoefte aan heeft de ondersteuning te vinden die gepast is, maar ook de leerlingen die prestaties wensen te maximaliseren verder te helpen ontwikkelen.

Chat
Chat

Hulp nodig met je huiswerk?

Loop je tegen een lastige berekening aan of ben je even kwijt of je ‘word’ met een d of een dt schrijft? Meld je nu aan en stuur Mr. Chadd een bericht!

icon-external-link cancel close check cog graduate navigatedown icon-info icon-phone icon-mail icon-chat icon-facebook icon-instagram icon-twitter icon-youtube icon-play icon-eye whatsapp