Contact

Neem contact met ons op.

Openingstijden app

Maandag tot en met donderdag: 09.30 tot 21.30
Vrijdag en zaterdag: 12:00 tot 15:00
Zondag: 12.00 tot 21.00

Bezoekadres

Lopendediep 5
9712 NV
Groningen

KvK: 66929237
BTW: NL8567.56.623.B01
IBAN: NL93 ABNA 0483 1544 31

Mr. Chadd helpt meer dan alleen leerlingen

0

Mr. Chadd helpt meer dan alleen leerlingen

Hulp voor Ouders:

De kinderen hebben het huiswerk niet af, zijn moeilijk in beweging te krijgen en halen niet het beste uit zichzelf. Ouders maken zich hier natuurlijk veel zorgen om, en hebben ruzie met hun kinderen met onnodige spanning tot gevolg. Mr. Chadd online huiswerkhulp helpt ouders en kinderen verder.

Aangezien we tegenwoordig vaak te maken hebben met gezinnen waarvan beide ouders werken, is de hulp en begeleiding thuis niet altijd voldoende aanwezig. Kennis en ervaring van de ouders is er voldoende, maar tijd is schaars. De app biedt een uitkomst op de momenten waar de ouder zijn kind niet kan ondersteunen. Zo is gebleken uit veel onderzoek dat ouders hun kinderen graag willen helpen met hun huiswerk maar dit soms gewoonweg niet kunnen. Soms gaat het om niet ‘up to date’ kennis, moeite met bepaalde vakken (Wiskunde en/of Latijn) en natuurlijke omdat er vaak gewoonweg geen tijd is.

“Wat een uitkomst. Vooral voor werkende ouders en pubers die huiswerk op tijden willen maken dat het hun uitkomt, maar toch af en toe vragen en/of hulp nodig hebben.”

De samenwerking tussen ouder en kind zorgt ervoor dat kinderen hun talenten kunnen ontdekken. Het inspireert, daagt uit en geeft kinderen mee wat ze later nodig hebben. Kinderen moeten de kans krijgen zich breed te ontwikkelen, niet alleen cognitief, maar ook sociaal-emotioneel.

Ouders kunnen met Mr. Chadd samen werken aan de ontwikkeling van hun kinderen door direct met hun vraag terecht te kunnen bij de coaches van Mr. Chadd.

Hoe ouders Mr. Chadd ervaren

Hulp voor Regulier Onderwijs:

“Veel in de wereld is veranderd, maar in de manier van doceren en onderwijs geven is sinds de jaren vijftig bijna niks aangepast. Dat moet juist wel. Onderwijs is de basis van onze maatschappij en juist dat is voortdurend aan verandering onderhevig”.

Het doel van Mr. Chadd is om het Nederlandse onderwijssysteem te innoveren. Mr. Chadd biedt als eerste ter wereld een online leerplatform en app waar scholieren van alle leerniveaus directe uitleg ontvangen over al hun schoolvragen. Binnen tien seconden zijn zij verbonden met een gescreende, universitair geschoolde coach, waardoor de intrinsieke motivatie om te leren wordt vastgehouden en de rust in de klas bewaard blijft. Deze tutoren geven stapsgewijze uitleg, die na afloop wordt opgeslagen in een persoonlijk archief, waarmee het leerproces van de leerling verbetert kan worden. Opgedane kennis gaat zo nooit verloren. Van de hulp van Mr. Chadd kan zowel thuis als in de klas gebruik gemaakt worden en de app sluit aan op iedere leermethode, doordat scholieren foto’s mee kunnen sturen van hun boek.

“Voor studenten gaat de wereld steeds sneller, maar het onderwijsveld ontwikkelt niet mee in dat tempo. Ondersteuning met een ‘on demand’ karakter is waar Mr. Chadd voor staat.”

Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van het hebben van een onderzoekende houding. Dit is een vaardigheid die tijdens de gehele schoolloopbaan centraal staat. Het durven stellen van vragen en het aangeven als je iets niet begrijpt, is echter voor veel leerlingen erg lastig.
Zonder vragen te stellen kun je eigenlijk niet echt verder: je kunt wel dingen nadoen en proberen, maar een vraag stellen maakt dat je kwetsbaar durft te kijken naar wat je nog niet weet of kan. Daarbij blijkt in de praktijk dat scholieren door tijdgebrek alleen nog maar ‘procedurele’ vragen stellen (Is dit het goede antwoord? Wat moeten we voor de toets kennen? Wanneer moet het huiswerk af zijn?). Eigenlijk zijn dit vragen die aan het begin of eind van een les kort besproken dienen te worden, of gewoonweg al lang duidelijk hadden moeten zijn. Hierdoor ontstaat binnen goed onderwijs ruimte voor inhoudelijke vragen.

 

Hulp voor Leraren en Docenten:

Docenten op de basisschool en het voortgezet onderwijs hebben het druk en de klassen worden steeds groter. Een gemiddelde leraar geeft les aan een klas van ongeveer 30 leerlingen die uiteraard allemaal individuele aandacht nodig hebben en verdienen. Het is daarom ook niet gek dat er steeds minder stil gestaan wordt bij de kinderen en scholieren die net even wat langzamer vragen stellen, of dat gewoonweg in zo’n overvolle klas niet durven. De app complementair en ondersteunend voor leraren binnen reguliere onderwijs. Op het moment dat er zes vingers de lucht in gaan: kan de leraar maar één vraag beantwoorden. Mr. Chadd kan alle zes de vragen beantwoorden op dat moment. Daardoor kan de leraar meer tijd vrij maken voor het persoonlijke aspect achter lesgeven.

“We zijn al bezig om de omslag te maken naar ondersteuning als schoolassistent. Dus hulp gedurende de les, waardoor de effectieve hoeveelheid lestijd omhoog gaat”.

Mr. Chadd helpt scholieren die niet aan de beurt komen om vragen te stellen in de klas snel verder. Wanneer een leerling de stof niet goed genoeg heeft begrepen om tot een vraag te komen of omdat het tempo te hoog ligt, kan er rustig en op een veilige manier toch de juiste vraag gesteld worden om verder te komen in de stof.

Hulp nodig met je huiswerk?

Loop je tegen een lastige berekening aan of ben je even kwijt of je ‘word’ met een d of een dt schrijft? Meld je nu aan en stuur Mr. Chadd een bericht!

icon-external-link cancel close check cog graduate navigatedown icon-info icon-phone icon-mail icon-chat icon-facebook icon-instagram icon-twitter icon-youtube icon-play icon-eye whatsapp