Contact

Neem contact met ons op.

Openingstijden app

Maandag tot en met donderdag: 09.30 tot 21.30
Vrijdag en zaterdag: 12:00 tot 15:00
Zondag: 12.00 tot 21.00

Bezoekadres

Lopendediep 5
9712 NV
Groningen

KvK: 66929237
BTW: NL8567.56.623.B01
IBAN: NL93 ABNA 0483 1544 31

10 redenen voor online huiswerkhulp en 3 redenen tegen

0

10 redenen voor online huiswerkhulp en 3 redenen tegen

1. Bijles voorkomt gevolgen. Als je kind moeite heeft met een bepaald vak, vindt ie het vanzelfsprekend niet leuk daarvoor huiswerk te maken. Met als gevolg dat het huiswerk niet af komt met alle gevolgen van dien in de klas.

2. Meer rust. Het is helemaal niet leuk als je als ouder continu moet vragen of je kind voor alle
vakken zijn huiswerk af heeft. Voor jou vervelend, maar ook voor je zoon of dochter die op jouw steeds terugkerende vraag steeds geïrriteerder gaat reageren. Basisschool huiswerk is nog te doen, maar soms kan huiswerk van het voortgezet onderwijs behoorlijk ingewikkeld zijn. Fijn als er altijd hulp stand-by staat om te helpen.

3. Meer concentratie. Als je kind hulp krijgt in bijvoorbeeld wiskunde is hij daarmee een uur geconcentreerd mee bezig. Het cijfer voor het vak waarmee je kind moeite heeft, kan worden opgekrikt als extra tijd wordt besteed aan een struikelvak. Een kind dat één op één wordt begeleid bij een voor hem moeilijk vak is veel geconcentreerder met de leerstof bezig.

4. Sneller af van achterstand en slechte cijfers. Als een leerling slechte cijfers haalt, terwijl het zelf het gevoel heeft er alles aan gedaan te hebben, weet je dat een beetje begeleiding niet verkeerd zal zijn. Door tijdige signalering, hoeft het nog lang niet te laat te zijn en kunnen slechte cijfers met een beetje inspanning weer opgehaald worden. Hoe later gestart wordt met het inhalen van een achterstand, hoe kleiner de kans op succes is. Online huiswerkhulp kan helpen de achterstand terug te dringen en de cijfers verhogen.

5. Meer structuur. Structuur is onmisbaar voor leerlingen. Door bepaalde structuren in te brengen wordt huiswerk een gewoon onderdeel van de dag. Met huiswerkbegeleiding kan de structuur aangeleerd worden en wellicht gestimuleerd. Wie gestructureerd werkt, houdt ook genoeg tijd over voor leukere dingen.

6. Betere planning. Leerlingen die een agenda niet goed gebruiken, kunnen extra begeleiding nodig hebben. Een agenda goed gebruiken is dan ook een vak apart. Door structuur in een agenda aan te brengen, wordt het huiswerk overzichtelijk en haalbaar. Voor een leerling is een onoverzichtelijk geheel al snel iets waar hij helemaal niet aan begint. Samen met een huiswerkbegeleider is het maken van een planning eenvoudig en door bepaalde trucjes aan te leren, kan een leerling zelf snel en gemakkelijk plannen.

7. Speciale hulp. Voor leerlingen met leerafwijkingen als dyslexie of dyscalculie kunnen met gespecialiseerde huiswerkbegeleiding gewoon naar intelligentie functioneren. Door een leerling met een dergelijke leerafwijking op de juiste manier met informatie te benaderen wordt het inzichtelijk en te begrijpen.

8. Examengerichte hulp. Uit onderzoek blijkt dat examentraining al snel tot gemiddeld een punt hoger kan betekenen op je eindexamen! Tijdens een examentraining behandel je alle relevante stof van specifieke examens.

9. Persoonlijk en individueel onderwijs. Online één op één huiswerkhulp is een enorme aanwinst op het gebied van individueel onderwijs. Online huiswerkhulp biedt de mogelijkheid om door persoonlijk contact ontwikkeling op maat te realiseren bij leerlingen met bijvoorbeeld een grote belangstelling voor een bepaald vak, stimulering van zelfredzaamheid en bijzondere aandacht en begrip.

10. Meer verdieping. Sommige leerlingen willen gewoonweg alle antwoorden op de vragen die ze te binnen schiet, ongeacht of het specifieke lesstof is. Die mogelijkheid tot verdiepende ontwikkeling is belangrijk en kan verkregen worden door online huiswerkhulp.

3 redenen waarom niet

1. Huiswerkhulp compenseert niet voor slechte gewoontes. Als een leerling er gewoonweg geen zin in heeft, voor welke reden dan ook, dan is het ook online moeilijk te stimuleren en kan er wellicht eerst andere soort ondersteuning nodig zijn. Loopt een leerling echter vast en verliest de zin om te leren dan is online huiswerkhulp natuurlijk een manier om deuren te openen en te motiveren.

2. Een leerling wordt niet beloond. Als het voor ouders belangrijk is dat een leerling enkel 9’s haalt op toetsten, maar thuiskomt met een 8, is het wellicht beter om eerst goed in gesprek te gaan. Bekrachtiging en beloning van goed gedrag is essentieel voor een goede ontwikkeling.

3. Een leerling is te jong. Hoewel er tegenwoordig meer bijles en begeleiding gegeven wordt aan steeds jongere kinderen, is uiteraard de vraag of dit ook wijsheid is belangrijker dan ooit.
Onderzoeken laten zien dat bijles bieden voor te jonge kinderen geen blijvende resultaten heeft en nadelig kan zijn voor de motivatie van het kind.

Hulp nodig met je huiswerk?

Loop je tegen een lastige berekening aan of ben je even kwijt of je ‘word’ met een d of een dt schrijft? Meld je nu aan en stuur Mr. Chadd een bericht!

icon-external-link cancel close check cog graduate navigatedown icon-info icon-phone icon-mail icon-chat icon-facebook icon-instagram icon-twitter icon-youtube icon-play icon-eye whatsapp